zdrowie" data-max-rows="2">

Jak poradzić sobie z emocjami podczas zmiany kariery lub poszukiwania pracy? Aby odpowiedzieć na to praktyczne i sprytne pytanie, najpierw określamy, jakie są emocje. Emocje, zwane także uczuciami, to energia uwalniana w ciele w odpowiedzi na postrzegane zdarzenia, to znaczy dane odbierane przez pięć zmysłów.

Jak budować umiejętności emocji podczas obecnej lub następnej zmiany kariery:

1.) Ćwicz nazywanie swoich uczuć. To wielka siła, aby po prostu nazwać swoje emocje, gdy ich doświadczasz. Odwiedzaj siebie kilka razy dziennie i rejestruj swoje uczucia w dzienniku lub dzienniku. Naucz się rozpoznawać różnice między podobnymi emocjami. Wybierz ostrożnie, jak nazywasz to, co czujesz: wybór słów tworzy rzeczywistość!

2.) Pozwól sobie poczuć to, co czujesz. Odporność na emocje sprawia, że ​​utkniesz w nich. Dlaczego nie czujesz się radykalny? Pozwól emocjom przetrwać, a one przenikną cię nieskończenie łagodniej. Uczucie swoich uczuć jest zawsze łatwiejsze niż przeciwstawianie się im, ponieważ emocje rosną proporcjonalnie do naszego oporu wobec nich.

3.) Wyraź to, co czujesz. Emocje, które nie są wyrażane, są jak uwięziona w ciele trucizna. Nie chcesz tego dla siebie zrobić, prawda? Wypuść ich! Kluczem tutaj jest bezpieczeństwo i odpowiedniość. Znajdź sposoby wyrażania swoich uczuć, które są bezpieczne i dojrzałe dla ciebie i twoich bliźnich.

4) Działaj na swoje uczucia. Również tutaj bezpieczeństwo i odpowiedniość są kluczowe. Emocje to wiadomości z twojej wewnętrznej rzeczywistości, które skłaniają cię do działania. Odkryj, czego wymaga każda emocja, a następnie zrób to bezpiecznie. Nie wahaj się, bo twoje uczucia wpłyną na ciebie.

5.) Pamiętnik. Pamiętne myśli, uczucia, marzenia i dialogi. Napisz listy, których nie chcesz wysyłać. Wydobądź swoje podroby, aby znaleźć w nich prawdę.

6.) Ćwiczenia. Aktywność fizyczna to świetny środek na stres i pewny sposób na wprowadzenie emocji w czyn. Niezależnie od tego, czy chodzisz, pływasz, jeździsz na rowerze czy biegasz, aerobik lub budujesz mięśnie, pomagasz w konstruktywnym ukierunkowaniu stresu na zdrowy umysł i ciało. Zacznij powoli; bądź konsekwentny!

7.) Porozmawiaj z bezpieczną osobą. Zadzwoń do przyjaciela lub członka rodziny. znaleźć konsultanta; spróbuj trenera lub kierownika duchowego; Spotkaj się z księdzem, pastorem lub rabinem ... ale zadzwoń do kogoś! Nie musisz przenosić ładunków sam, chyba że zdecydujesz ... i dlaczego powinieneś?

8) Użyj sztuki, aby wyrazić siebie. Pomaluj swoją panikę. Narysuj swoje marzenia. Pisz wiersze, aby wyrazić w tobie to, co niewymowne. Zarówno werbalne, jak i niewerbalne formy sztuki mogą pomóc uwolnić to, czego nie powinno się w tobie złapać.

9) Używaj muzyki, która pasuje do Twojego nastroju. Możesz użyć muzyki, aby dopasować swój nastrój, a tym samym wyrazić go, lub możesz użyć muzyki, aby zmienić nastrój, gdy jest to krytyczne. Więc jeśli jesteś przygnębiony i chcesz go podkręcić, spróbuj pobudzić muzykę rockową lub latynoską. Jeśli jesteś nadpobudliwy i chcesz się uspokoić i skoncentrować, wypróbuj barokowy, New Age lub Soft Jazz. Muzyka może być szczególnie skutecznym sposobem na relaks we śnie lub relaks w ciągu dnia.

10.) Módlcie się lub medytujcie poprzez swoje uczucia. Zarówno modlitwa, jak i medytacja są potężnymi narzędziami do odczuwania i wyrażania swoich uczuć. Ćwicz jedną lub drugą lub obie codziennie.